alimentatie, boli hepatice, coca, coca cola, cola, diabet, maladie, potrivit unui studiu, sucuri acidulate, sucuri carbogazoase, sucuri de fructe, voluntari
Două pahare pe zi de sucuri acidulate de fructe pot să cauzeze, pe termen lung, afecţiuni hepatice
Cercetătorii israelieni au descoperit faptul că persoanele care beau în fiecare zi un litru de băuturi gazoase sau de sucuri proaspete din fructe sînt de cinci ori mai predispuse la steatoză hepatică. Aceiaşi cercetători au dezvăluit faptul că şi două pahare de băuturi gazoase precum Coca Cola sînt suficiente pentru a creşte riscul unor afecţiuni hepatice, diabet sau maladii cardiace. Medicii de la spitalul Ziv Liver din Haifa au comparat rezultatele constatate în cadrul a două grupuri de voluntari care nu prezentau riscul de declanşare a steatozei hepatice. La sfîrşitul acestui studiu, medicii au constatat că 80% dintre voluntarii care au consumat sucuri carbogazoase cu un conţinut ridicat de zahăr sau sucuri de fructe au prezentat schimbări semnificative la nivelul ficatului, comparativ cu doar 17% dintre voluntarii din grupul de control, care nu au consumat băuturi gazoase dulci.
Cititi si: Voluntariat la puterea “Pentru Voi”
Medicul Nimer Assy, coordonatorul acestui studiu, a explicat faptul că ingredientul din sucurile carbogazoase dulci şi din cele de fructe care cauzează această maladie este un zahăr prezent în fructe, denumit fructoză, care este foarte uşor absorbit de ficat. Fructoza nu afectează producţia de insulină şi se depune direct în ficat, unde este transformată în grăsime. Ea creşte riscul de apariţie a steatozei hepatice, care duce la rîndul ei la ciroză, iar aceasta declanşează cancerul hepatic, a explicat specialistul israelian. Medicii israelieni recomandă ca părinţii să limiteze cantităţile de sucuri dulci pe care copiii lor le consumă, la cel mult un pahar pe zi. Ei susţin, totodată, că părinţii ar trebui să înlocuiască aceste băuturi din dieta copiilor lor cu o sticlă de apă. Pentru a beneficia pe deplin de avantajele oferite de fructe şi de legume, medicii recomandă ca acestea să fie consumate naturale, deoarece ele conţin anumite fibre care împiedică fructoza să fie absorbită de ficat.
Sursa: telegrafonline.ro













0 comentarii:
Trimiteţi un comentariu